Basa Susastra ing padinan
Basa susastra ateges basa ingkang endah, saged damel sengsem lan reseping ati. Satemenipun pangginaan basa susastra ing sabendintenipun menika langkung gampil. Migunakaken basa susastra ing sabendintenipun mboten kedhah nggginakaken tembung utawi ukara susastra ingkang awrat dipunmangertosi menapa dipuntegesi amargi kathah ngginakaken basa kawinipun.
Ananging basa susastra ingkang samadya lan ugi sampun dados pacelathon ing sabendintenipun. Basa susastra ingkang gampil dipuntrapaken ing sabendinteonipun, kadosta parikan, wangsalan, paribasan, sanepo, pasemon ugi basa blenderan.
Menawi dereng dipunlakoni katingal awrat, kedhah dipunpenggalih kanthi sae, lan saged ndadosaken boten sranta kaliyan menapa ingkang badhe dipunandharaken. Ananging sejatosipun menawi sampun kulina saged dados gampil.
Ngginakaken basa susastra ing saben dintenipun saged dopun wiwiti ing pacelathon lumrah kados basa padinan. Ngginakaken basa susayra ing saben dintenipun saged nambahi raketipun pasrawungan, pacelathon saged dados langkung sekeca amatgi saged dados guyonan ingkang maton. Menawi badhe nuturi utawi paring pitutur, ngandani utawi nyemoni boten njalari dados gela, cuwa, nesu utawi runtiking ati.
Ngginakaken basa susastra ing saben dintenipun menika gadhah faedhah antawisipun : ndadosaken kreatif, menawi badhe ngendikan kedhah ngawigatosaken ing selanipun ukara dipunseseli kaliyan tetembungan ingkang endah utawi mangku pasemon. Supados pikantuk kawigatosan lan gampil dados pepiling kangge ingkang dipunajak guneman. Kanthi cara kados mekaten ingkang badhe ngendikan dadoa kreatif pados tetembungan ingkang trep.
Kathah ingkang ngendika bilih lare sakmenika boten mangertosi bilih disemoni, malah langkung ndadra. Panemu jngkang mekaten boten sedayanipun leres, ananging menawi caranipun nyemoni ingkang kirang trep, langkung wantah sanget.
Tuladhanipun menawi ngonangi putranipun ngrokok lajeng dipunsemoni kanthi cara maringi arta putranipun kangge tumbas rokok utawi nyawisi rokok kangge lare lan dipunkengken nelasaken.
Pasemon ingkang kados mekaten ndadosaken lare rumaos dipuntantang, dados ing kalodhangan sanes tetep tasih ngrokok malih. Boten nlesih ingkang dados jalaran lare kala wau nyobi ngrokok. Ananging menawa pasemon wau diwiwiti kanthi dialembana ngangge ukara wangsalan. Tuladhanipun : "kok bagus tenan anakku lanang, wis wani ajar ngrokok. Ben gagah kaya Radhen Werkudara kok ya." Saklajengipun tiyang sepuh nyuwu pirsa kaliyan putranipun menapa ingkang dados jalaranipun ngrokok. Sinten ingkang ngajajari utawi sinten ingkang dipuntiru, utawi wiwit kapan anggenipun ngrokok.
Saklajengipun saged dipuntuturi bahayanipun rokok marang lare. . Kanthi mekaten lare boten ngraosaken cuwanipun manah. Malah saged ndadosaken lare kala wau keprana kaliyan ukaranipun tiyang sepuhipun ingkang ngemu basa susastra kala wau. Lan ugi saged lajeng menggalih menapa ingkag dipunwastani saking ukaranipun tiyang sepuh kala wau. Lan menawi wonten ing kalodhangan sanes menawi boten kepanggih mesthinipun bakal madosi tegesipun, saged nyuwun pirsa kancanipun, madosi medal internet, nyuwun pirsa gurunipun utawi malah nyuwun pirsa kaliyan ingkang nyemoni.
Kanthi cara kados mekaten saged ndadosaken raketipun sesambungan antaranipun putra kaliyan tiyang sepuh. Wonten ing mriki basa susastra minangka badhe miwiti salah awijining pacelathon kedhah sae.
Mupangat ngginakaken basa susastra ingkang kaping klih inggih menika tiyang gesang kedhah sareh ugi sabar, tetembungan lan ukara ingkang badhe dipunginakaken lan ugi badhe dipunngendikakaken kedhah dipuntata rumiyin. Senadyan nembe gela, cuwa, nesu, ananging kedhah saged ngendhalekaken dhirinipun. Tuladhanipun menawi boten kepeneran marang ngendikanipun utawi kancanipun nggarap tugas naning kirang trengginas, klelat klelet boten enggal rampung. Kanthi ukara ingkang sae kadosta " Aku nunggu leh mu nggarap tugas ki bebasan kaya ngenteni mangsa rendheng. Gek suk kapan tekane?" Ukara kados mekaten nuduhaken supados raos bosen nengga saged dipunraosaken marang kancanipun lan enggal-enggal cekat-ceket amggenipun nggarap tugas. Saged ugi gadhahi teges supadoa kanca kala wau enggal-enggal ngrampungaken tugasipun.
Ukara ingkang kados mekaten mboten damel kuciwaning kancanipun amargi rumaos mboten percaya kaliyan garapanipun. Saged ugi menawi badhe ngandharaken raos anyel lan mangkel ingkag dados pasemon ingkang endah malah saged dados wangsulan ingkang endah. Tuladhanipun "Ee.. ana tawon nyekel kembang sepatu. Wis kesel leh mu nunggu ?" Menawi mireng tetembungan ingkang mekaten ingkang dipunsemoni mesthinipun bakal gemuyu, ngraos utawi ngrumangsani salahipun lan kapenak ing sadayanipun. Ugi boten wonten ingkang kuciwa.
Ingkag kaping tiga : saged nggadahi nalr lan raos posotif. Kados ingkag salun dipunandharaken ing inggil, tiyang ingkang badhe migunakaken basa susastra kangge pasemon mesthinipun badhe damel tetembungan utawi ukara ingkang sekeca dipun mirengaken. Boten waton ngendikan. Kanthibmekaten menawi badhe ngendikan kedhah dipunnalar rumiyin lan ugi dipunpenggalih rumiyin. Boten waton ngendikan ingkang saged ndadosaken gela, cuwa, punapa malih laraning manah tiyang sanes.
Pasemon saged ugi ngginakaken basa blenderan. Inggih menika basa ingkang asring dipkesedaken marang teges sanesipun supados ingkang mireng saged anyel ananging boten nesu malah dados gumuyu. Basa blenderan menika langkung becik menawi dipunginakaken kange nyemoni marang kancanipun menawi awak dhewe kirang sarujuk ing panemunipun. Tuladhanipun : menawi wonten ingakng ngendika " Jaman saiki, sapa wonge sing ora doyan dhuwit,”langkung becik menawi dipunwangsuli “Aku dhuwit ora doyan, marga aku dudu rayap, apa maneh dhuwit sing receh, bisa prothol kabeh untuku mengko.”
Basa blendern pasemon ingkang becik kangge ngowahi panemu ingkang kirang dados panwmu ingkang becik. Kanthi cara ingkang kados mekaten kala wau ugi saged dados sarana gladhen olah basa supados dados sekeca basanipun, lanthip penggalihipun, mangertosi marang pasemon ing saklajengipun, gampil anggenipun tanggap ing sasmita.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar